Zoekwoordenonderzoek
Wat is een zoekwoordenonderzoek
Met een zoekwoordenonderzoek wordt onderzocht met welke woorden mensen zoeken in Google. Een zoekwoordenonderzoek is de perfecte manier om op basis van data inzicht te krijgen in de vraag van de markt. Dit helpt je om beslissingen te nemen op welke producten of diensten je je het beste kunt gaan richten. Of hoe –en met welke woorden- je een product of dienst gaat communiceren.
Hele waardevolle informatie die je veel op gaat leveren! De reden waarom een goed zoekwoordonderzoek onmisbaar is voor zoekmachine optimalisatie.
Hoe zoekwoordonderzoek wordt gedaan
Met het zoekwoordenonderzoek wordt gekeken naar de woorden die mensen gebruiken om jouw product of dienst te vinden. Hiervoor gebruiken wij tools als Google Zoekwoordplanner en diverse andere tools.
Heb je al een website? Dan gebruiken wij een extra tool (Google Search Console) om informatie te krijgen met welke zoekwoorden jouw pagina’s nu worden gevonden.
Met al deze informatie worden kansberekeningen gemaakt. Per potentieel zoekwoord wordt berekend wat de slagingskans is als jij je op dat zoekwoord gaat richten. Dé informatie die je nodig hebt om op de meest effectieve manier in te spelen op de zoekvraag van jouw doelgroep.
Wat levert het zoekwoordenonderzoek op?
Een overzicht van de meest kansrijke zoektermen. Maar niet alleen dat. Het zoekwoordenonderzoek vertalen wij door naar een adviesdocument. Daarin geven wij precies aan op welke termen je je zou moeten richten (focus zoekwoorden) en welke ondersteunende zoekwoorden je zou kunnen gebruiken.
Je krijgt:
- een overzicht met daarin de meest kansrijke zoektermen
- een adviesdocument hoe je aan de hand van deze data het grootste online effect gaat bereiken
Het zoekwoordenonderzoek is de basis van je website pagina’s, maar kan ook gebruikt worden om een goede sitestructuur te maken. Het helpt je om focus aan te brengen in je aanbod.
Waarom een zoekwoordenonderzoek van Reusachtig?
✓ Je krijgt niet alleen inzage in waardevolle zoektermen maar ook advies hoe je hier het meest van kunt profiteren.
✓ Eerder uitgevoerde onderzoeken hebben bedrijven duizenden extra organische bezoekers opgeleverd (en dikke extra omzet die daaruit voortgekomen is).
✓ Zoekwoordenonderzoek kost tijd. Maar dat levert zich al snel dubbel en dwars op. De werkwijze van Reusachtig is snel en efficiënt. Zo haal je het meeste uit jouw investering.