Online positionering
Online positionering
Wil je een website die er niet alleen is om mooi te zijn, maar je ook wat oplevert? Dan is het essentieel om een goed verhaal te hebben. Voor sommige bedrijven staat het verhaal als een paal boven water. Veel bedrijven worstelen er mee.
Als bedrijf wil je een sterke indruk achterlaten bij potentiële klanten. Dat doe je niet door dezelfde boodschap te communiceren als jouw concurrenten. Je moet je onderscheiden in de markt. Maar hoe pak je dat aan? Wat wordt jouw belofte?
Jouw verhaal en die van jouw doelgroep
Tijdens een positioneringsessie helpen ik jou met een ijzersterk verhaal. Met slimme vragen ontdek je de kracht van jouw bedrijf. Hét verhaal vertalen we samen naar unieke boodschappen voor jouw doelgroepen. Eventueel werken we ook een aantal persona’s uit.
Dat doen we door te kijken naar verschillende ‘customer journeys’ die potentiële bezoekers van jouw website kunnen afleggen. Je hebt namelijk binnen jouw doelgroep mensen die nog in het begin staan van het beslissingsproces om jouw klant te worden én mensen die op het punt staan de beslissing te nemen. Hoewel het dezelfde doelgroep is, zullen de “nog-lang-niet-beslissers” vatbaarder zijn voor andere boodschappen dan de “ik-wil-het-nu-beslissers”. Voor de modelfans: hiervoor wordt het See-Think-Do-Care model van Google gebruikt.

Wat levert de online positionering op?
Resultaat van de positioneringsessie is niet alleen een fantastisch gevoel, ook kom je thuis met concrete boodschappen en haakjes om de aandacht van jouw doelgroep mee te trekken.
Aan de hand van de positioneringsessie en de uitwerking daarvan weet jij:
• Wat jouw verhaal is dat je gaat vertellen
• Met welke boodschappen jij jouw doelgroepen gaat overtuigen
Het positioneringsdocument is jouw blauwdruk en basis voor al je volgende online marketingactiviteiten. Vanuit hier kun je makkelijk de vertaling maken naar een online marketingplan, zoekmachine optimalisatiestrategie, content kalender, social media-plan, linkbuilding en effectieve SEO-copy. Kortom, dé basis van jouw onderneming.
Maak ook jouw verhaal en belofte helder en werk je online positionering uit

Neem contact op met Debbie
✓ Je online positionering glashelder hebben is een ‘must have’. Debbie helpt je erbij.
✓ Door ervaring met verschillende soorten bedrijven (b-to-b, b-to-c en webshops) weet ik snel tot de kern te komen.
✓ Al 15 jaar bureau-ervaring met het sterker maken van merken.
Contact
Ben je benieuwd wat Reusachtig voor jou kan betekenen?
Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking!
Stuur een e-mail naar debbie@reusachtig.nl
of bel met 026 382 65 21
Ben je benieuwd wat Reusachtig voor jou kan betekenen?
Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking!
Stuur een e-mail naar debbie@reusachtig.nl
of bel met 026 382 65 21