Online positionering

  1. Reusachtig
  2.  » 
  3. Zoekmachine optimalisatie
  4.  » Online positionering

Online positionering

Wil je een website die er niet alleen is om mooi te zijn, maar je ook wat oplevert? Dan is het essentieel om een goed verhaal te hebben. Voor sommige bedrijven staat het verhaal als een paal boven water. Veel bedrijven worstelen er mee.
Als bedrijf wil je een sterke indruk maken bij potentiële klanten. Dat doe je niet door dezelfde boodschap te communiceren als jouw concurrenten. Je moet je onderscheiden in de markt. Maar hoe pak je dat aan? Wat wordt jouw belofte?

Jouw verhaal en die van jouw doelgroep

Tijdens een positioneringsessie help ik jou met een ijzersterk verhaal. Met slimme vragen ontdek je de kracht van jouw bedrijf. Hét verhaal vertalen we samen naar unieke boodschappen voor jouw doelgroepen.
Dat doen we door te kijken naar verschillende ‘customer journeys’ die potentiële bezoekers van jouw website kunnen afleggen. Je hebt namelijk binnen jouw doelgroep mensen die nog in het begin staan van het beslissingsproces om jouw klant te worden én mensen die op het punt staan de beslissing te nemen. Hoewel het dezelfde doelgroep is, zullen de “nog-lang-niet-beslissers” vatbaarder zijn voor andere boodschappen dan de “ik-wil-het-nu-beslissers”. Voor de modelfans: hiervoor wordt het See-Think-Do-Care model van Google gebruikt.

Wat levert de online positionering op?

Resultaat van de positioneringsessie is niet alleen een fantastisch gevoel, ook kom je thuis met concrete boodschappen en haakjes om de aandacht van jouw doelgroep mee te vangen.

Aan de hand van de positioneringsessie en de uitwerking daarvan weet jij:
•  Wat jouw verhaal is dat je gaat vertellen
•  Met welke boodschappen jij jouw doelgroepen gaat overtuigen

Dit alles ontvang je overzichtelijk in een mooie PDF. Jouw blauwdruk en basis voor al je volgende online marketing activiteiten. Vanuit hier kun je makkelijk de door vertaling maken naar een online marketing plan, zoekmachine optimalisatie strategie, content kalender, social media plan, linkbuilding en effectieve SEO copy. Kortom, dé basis van jouw onderneming.

Daarom jouw positionering opstellen met Reusachtig

✓ Je online positionering glashelder hebben is een ‘must have’. 

✓ Door ervaring met verschillende soorten bedrijven (b-to-b, b-to-c en webshops) weet ik snel tot de kern te komen

✓ Al  12 jaar bureau ervaring met het sterker maken van merken.

Lees meer over Reusachtig >

Wil je meer weten over online positionering of direct aan de slag?
Neem gerust contact op voor een vrijblijvend eerste gesprek!