Spiekbriefje

  1. Reusachtig
  2.  | spiekbriefje

1. Zoektermen inventariseren
2. Data verzamelen
3. Overzicht creëren
4. Zoektermen bepalen

 

Zoektermen inventariseren

  •  brainstorm
  • concurrenten

Data verzamelen

  • Keywordtool.io
  • Google Search Console

Filter in Google Search Console de data die je nodig hebt en exporteer deze. Of exporteer de data met Google Spreadsheets en de add-on Search Analytics for Sheets (kies 16 maanden)

  • Haal zoekvolumes op met de Google Ads zoekwoordplanner

Overzicht creëren

  • Filter zoektermen die niet belangrijk zijn en geen zoekvolume hebben
  • Groepeer
  • Maak de input compleet, door actuele rankings toe te voegen
    Exporteer daarvoor actuele rankings (1 maand) evt. met Spreadsheets en de add-on
    Voeg actuele rankings aan je lijst toe met verticaal zoeken.
    Voorbeeld:=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2; ‘SC-data’!A:E;5;ONWAAR);”-“)

    Kies je zoekwoorden

    • Let hierbij op de zoekintenties van de zoeker
    • Noteer wat je focuszoekwoord wordt en synoniemen
    • Voeg eventueel nog lokale resultaten toe en mix plaatsnamen met je belangrijkste zoektermen. Hiervoor kun je de SDIM Keywordmixer gebruiken

     

    Kun je wel een specialist gebruiken op het gebied van SEO voor jouw klanten?

    Neem contact op met Debbie!